1. Miejsce wykonywania pracy:
Magazyn Główny, ul. Święty Marcin 51 A.
2. Warunki pracy:
- Miejsce pracy nie jest dostosowane do potrzeb osoby poruszającej się na wózku.
- Stanowisko nie posiada udogodnień dla osób z niepełnosprawnością wzroku i słuchu.
- Praca przy komputerze oraz bezpośredni kontakt z klientami, pracownikami i instytucjami.
- Wyjścia poza miejsca pracy.
3. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Termin składania aplikacji: do 05.12.2025 r.
Planowany termin zatrudnienia w instytucji: styczeń 2026
Forma zatrudnienia: pełen etat, umowa o pracę 1/1 etatu
Adres do przesłania aplikacji:
Wielkopolskie Muzeum Niepodległości, ul. Woźna 12, 61-777 Poznań, z napisem na kopercie „Nabór na stanowisko: specjalista ds. konserwacji zbiorów” lub mailowo na adres: rekrutacja@wmn.poznan.pl, tytuł e-maila „Nabór na stanowisko: specjalista ds. konserwacji zbiorów”.
4. Zadania wykonywane na w/w stanowisku:
- opieka konserwatorska nad zbiorami na ekspozycjach i w magazynach, w tym kontrolowanie warunków środowiskowych i stanu zachowania muzealiów,
- sporządzanie dokumentacji konserwatorskiej muzealiów,
- przygotowywanie zaleceń konserwatorskich związanych z przechowywaniem zbiorów w magazynach, na wystawach lub przeznaczonych do transportu,
- przygotowywanie opinii konserwatorskiej na temat obiektów oferowanych muzeum, zgłaszanych do zakupu lub przyjęcia w depozyt,
- planowanie i opracowywanie kosztorysów konserwatorskich,
- udział w pracach związanych z realizacją wystaw, działalnością naukową i badawczą oraz digitalizacją zbiorów,
- udział w pracach związanych z tworzeniem nowego Muzeum Powstania Wielkopolskiego 1918-1919, w tym koordynacja procesu konserwacji eksponatów przewidzianych do prezentacji na wystawie stałej.
5. Wymagania stawiane przed kandydatem:
Niezbędne:
- Wykształcenie wyższe kierunkowe w zakresie konserwacji dzieł sztuki z preferowaną specjalizacją: konserwacja papieru i skóry lub konserwacja tkanin,
- Wymagania kwalifikacyjne:
Podstawowe:
- znajomość wymogów konserwatorskich oraz przepisów prawnych dotyczących ewidencjonowania i ruchu obiektów, znajomość zasad bezpieczeństwa i ochrony zbiorów,
- minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
- biegła znajomość MS Office,
- umiejętność planowania i organizacji pracy,
- terminowość w wykonywaniu powierzonych zadań.
Dodatkowe:
- znajomość systemu elektronicznej ewidencji muzealiów,
- znajomość zasad oraz metod digitalizacji zbiorów muzealnych i archiwalnych,
- umiejętność pracy w zespole,
- znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
6. Wymagane dokumenty:
- Życiorys – cv – powinien być opatrzony podpisanym oświadczeniem. kandydata: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających zdobyte wykształcenie oraz kserokopie świadectw pracy i ukończonych kursach, szkoleniach, prosimy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który został wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do akt personalnych.
- Dokumenty pozostałych kandydatów są przechowywane przez 2 m-ce, a jeżeli w tym okresie nie zostaną odebrane przez osoby, które je złożyły, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
Uwaga!
- Oferty, które nie wpłyną w wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Organizator procesu rekrutacji zastrzega sobie prawo niewybrania żadnego z kandydatów.
- Organizator procesu rekrutacji zastrzega sobie prawo kontaktu tylko z wybranymi kandydatami