„Kwestia polska w propagandzie w okresie pierwszej wojny światowej”, pod red. Witolda Molika, Tomasza Schramma i Damiana Szymczaka to tytuł książki, której promocja odbyła się w Muzeum Powstania Wielkopolskiego na Starym Rynku , 15 stycznia 2019 o godz. 16.00

To pierwsza w literaturze historycznej książka poświęcona kwestii polskiej w propagandzie w okresie pierwszej wojny światowej, bogato ilustrowana i starannie wydana przez Instytut Historii UAM i Wielkopolskie Muzeum Niepodległości z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości i Powstania Wielkopolskiego 1918/1919.

W zamieszczonych w niej artykułach autorzy opisują organizację, strategie i wszechobecność propagandy w państwach centralnych i Ententy, jej główne narracje, tradycyjne i nowoczesne instrumenty, wprzęgnięte w nią nowoczesne media wizualne.  Na tym tle  ukazują od kiedy i w jakim zakresie kwestia polska stała się tematem w austriackiej, niemieckiej i rosyjskiej debacie publicznej, w prasie polskiej i niemieckiej w latach 1914-1918, jakie informacje o koncepcjach rozwiązania sprawy polskiej trafiały do indywidualnego odbiorcy.

 

Powrót do listy kategorii 100-lecie Powstania

Uwaga! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez Wielkopolskie Muzeum Niepodległości w Poznaniu lub podmioty trzecie w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może zostać w każdym momencie zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki.

Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie na to zgody.

Więcej informacji znajdą Państwo w dokumencie Klauzula informacyjna.